ضدزنگ اپوکسی

ضد زنگ های اپوکسی هم در واقع رزین بکار برده شده در این نوع ضد زنگ ها از خانواده رزین های اپوکسی می باشد، ضد زنگ های اپوکسی دو جزئی بوده و شامل ضد زنگ و هاردنر (خشک کننده، سخت کننده) می باشد که در زمان خرید از فروشنده باید بپرسید و یا روی قوطی باید درج شده باشد که به چه میزان هاردنر را باید با ضدزنگ اپوکسی خود ترکیب کنید و با تینر فوری اپوکسی رقیق کرده و اجرا نمائید.

از نظر درجه کیفی ضد زنگ های اپوکسی را میتوان در درجه بالاتری نسبت به ضدزنگ های روغنی آلکیدی قرار داد، اما همانطور که کیفیت این نوع ضدزنگ ها بالاست، از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند.

ضد زنگ اپوکسی در سه مدل ضدزنگ ساده، ضدزنگ اپوکسی زینک ریچ و ضد زنگ اپوکسی زینک فسفات در بازار عرضه می گردد.

– رنگ اپوکسی زینک ریچ:

نوعی رنگ ضد خوردگی غنی شده با زینک ریچ می باشد که در رنگ طوسی تیره به بازار عرضه می گردد، دو جزئی بوده و با تینر اپوکسی مخصوص خود رقیق می گردد، دارای زمان خشک شدن کوتاه بوده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد، اگر در مناطق شرجی، سازه ای دارید که می خواهید در برابر خوردگی از آن محافظت کنید، حتما پیشنهاد می کنیم این نوع رنگ ضد خوردگی (اپوکسی زینک ریچ) را انتخاب نمائید.

– رنگ ضد خوردگی اپوکسی زینک فسفات:

این نوع رنگ هم همانند سایر اپوکسی ها دو جزئی بوده و با مواد زینک فسفات که عامل ضد خوردگی (اما ضعیف تر از زینک ریچ می باشد) ساخته شده است که دارای درصد های مختلفی می باشد، بعنوان مثال زمانی که میخواهید رنگ اپوکسی زینک فسفات خریداری نمائید، حتما باید از سازنده یا فروشنده این رنگ سوال کنید که این رنگ شامل چند درصد پودر زینک فسفات می باشد.

بعضا در رنگهای متنوع قابل سفارش و تولید هستند اما مقاومت آنها از ضد زنگ های آلکیدی روغنی بسیار بالاتر بوده و ماندگاری بیشتری را دارد.

«آخرین مقالات»

ضد زنگ روغنی آلکید هواخشک

ضد زنگ آلکید هواخشک نوعی روغنی است یعنی با تینر روغنی یا بنزین ترکیب می شود و اجرا می گردد، در دو نوع رنگ اخرایی و طوسی در بازار شناخته شده و مطرح است که در واقع نوع اصلی آن، ضد زنگ اخرایی می باشد. اخرا نوعی پودر است که

ادامه مطلب>>

تینر فوری رنگ های چکشی

جهت استفاده در مصارف عمومی بر پایه رزین آلکیدی طراحی شده است.این رنگ بعد از اعمال بر روی سطوح آهنی، نقوشی شبیه آهن چکش خورده ایجاد می نماید كه اصطلاحاً به رنگ چکشی معروف شده است. رنگ چکشی بعد از استفاده به خوبی بر روی فلز می چسبد و سطحی

ادامه مطلب>>
پیمایش به بالا